Producenci mebli biurowych mają w swojej ofercie naprawdę szeroki asortyment. Dzięki temu przestrzeń biurowa nie musi być już nudna i przewidywalna. Ciekawie urządzona przestrzeń w firmie ma pozytywny wpływ na samopoczucie pracowników. Jakie elementy aranżacji warto wykorzystać podczas wyposażania biura?

Miejscem, w którym spędzamy najwięcej czasu, jest najczęściej biuro.
Oprócz standardowego wyposażenia stanowiska pracy, czyli dobrego biurka i wygodnego krzesła, w biurze powinny znaleźć się inne elementy. Wyposażenie biura w dodatkowe meble nie tylko zwiększa komfort, ale zapewnia pracownikom optymalne warunki do pracy.

W dobrze wyposażonym biurze muszą znaleźć się regały i szafy. Dzięki nim przechowywanie ważnych dokumentów stanie się proste. Szuflady i półki pozwolą na wygodne posegregowanie najważniejszych dokumentów i pomocy biurowych. Przy wyborze szaf biurowych najważniejszymi kryteriami są estetyka i solidność wykonania. Meble biurowe są intensywnie eksploatowane, dlatego najlepiej zdecydować się na szafy i regały wykonane z wytrzymałych tworzyw. Szafa zajmuje najczęściej dość dużo miejsca w pomieszczeniu, dlatego warto wybrać taki model, który wpasuje się wizualnie w resztę aranżacji. Trendy dekoracyjne pomieszczeń biurowych już dawno sugerują odejście od klasycznych, ciężkich szaf i regałów, na rzecz bardziej lekkich, a jednocześnie wytrzymałych na uszkodzenia mechaniczne i codzienne zużycie konstrukcji.

Idealną przestrzenią do przechowywania segregatorów są specjalne regały biurowe. Świetnie wyglądają na przykład nowoczesne regały z blatami wykonanymi z naturalnej okleiny dębowej, wsparte na metalowym stelażu. Kolorystyka regałów oferowanych przez sklepu meblowe jest bardzo szeroka. Naszym zdaniem ciekawym pomysłem będzie na przykład prosty regał w kolorze dębu na czarnym stelażu metalowym. Interesująco wyglądają też nowoczesne regały wykonane z płyty MDF, zwłaszcza te lakierowane na wysoki połysk. W minimalistycznych przestrzeniach biurowych doskonale wyglądają regały wykonane z modnego ostatnio połączenia szkła i stali. Takie regały składają się z blatów wykonanych z bardzo wytrzymałego szkła oraz metalowego stelażu.

Ważnym akcesorium biurowym jest także wieszak na ubrania. W małych firmach, gdzie nie ma szatni czy szafek na ubrania, doskonałym rozwiązaniem jest umieszczenie w pokoju wieszaka na okrycia wierzchnie. Chyba nikt nie lubi zostawiać ubrań na fotelu lub na stole, dlatego pracownicy z pewnością docenią użycie stojącego wieszaka. Można oczywiście zamontować uchwyty na ubrania bezpośrednio na ścianie, jednak stojące wieszaki mają tę przewagę, że są mobilne – można je postawić w dowolnym miejscu pomieszczenia. W lecie, gdy nie mamy ciężkich ubrań, wieszak można wynieść z biura i tym samym zwiększyć ilość wolnej przestrzeni. Producenci oferują wieszaki metalowe lub drewniane. Do wyboru mamy wieszaki proste oraz designerskie wieszaki o nieregularnej formie. Te drugie mogą stanowić świetny akcent estetyczny, spełniając przy okazji funkcję dekoracyjną.

Bardzo praktycznym elementem wyposażenia biura są specjalne maty do podkładania pod krzesła. Takie maty pozwalają chronić podłogę przed zarysowaniem spowodowanym częstym odsuwaniem krzesła czy fotela. Maty ochronne wykonane są z tworzywa sztucznego (poliwęglanu), dzięki czemu są wytrzymałe i łatwe w czyszczeniu. Najczęściej wybierane są maty w kolorze mlecznym lub krystalicznym. Maty ochronne dostępne są w różnych rozmiarach, dzięki czemu sprawdzają się w wielu pomieszczeniach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *