Chcesz zapewnić pracownikom twojej firmy wygodne i zdrowe warunki pracy? Świetnym rozwiązaniem będzie zakup do biura komfortowych i ergonomicznych foteli obrotowych. Czym należy kierować się podczas wybierania foteli i krzeseł?

Określeń „krzesło obrotowe” i „fotel biurowy” zazwyczaj używamy zamiennie. Jednak należy mieć na uwadze fakt, iż te dwa typy mebli pod pewnymi względami się od siebie różnią.

Fotele biurowe (gabinetowe) są często nazywane managerskimi. To takie fotele, które najczęściej widujemy w gabinetach prezesów czy w reprezentacyjnych miejscach w firmie. Są zwykle większe, masywniejsze, dodając pomieszczeniu szyku i elegancji. W przypadku foteli gabinetowych ich cechą charakterystyczną jest połączenie siedziska bezpośrednio z oparciem. To właśnie sprawia, że wyglądają na solidne i znacznie cięższe niż zwykłe krzesła biurowe. Między oparciem a siedziskiem foteli gabinetowych nie ma ruchomego połączenia umożliwiającego swobodną regulację nachylenia oparcia. Dlatego też takie meble nie nadają się do długotrwałej pracy przy biurku. Za to idealnie wpasują się w bardziej ekskluzywne wnętrze, stanowiąc dla niego gustowny element dekoracyjny. Inna cechą charakterystyczną foteli gabinetowych jest bardzo duże siedzisko, dzięki któremu siedzi się w nim bardzo wygodnie. Fotele gabinetowe pokryte są najczęściej ekskluzywną tapicerką z naturalnej skóry. Dla zwolenników rozwiązań ekologicznych dostępne są również modele z obiciem wykonanym z tak zwanej ekoskóry. Fotel gabinetowy świetnie sprawdzi się w gabinecie prezesa – lecz w kilkugodzinnej pracy biurowej zdecydowanie praktyczniejsze są krzesła obrotowe.

Podstawową zaletą obrotowych krzeseł biurowych jest możliwość ich wielopłaszczyznowej regulacji. Regulować możemy zarówno kąt nachylenia oparcia, jak i wysokość siedziska. Kąt, jaki przyjmują nasze nogi w pozycji siedzącej, powinien wynosić zawsze 90 stopni. Dlatego też należy tak wyregulować wysokość siedziska, by zachować prawidłowe ułożenie nóg. Kluczowe znaczenie ma także odpowiednie wyregulowanie oparcia. Ciało musi przyjąć jak najbardziej anatomiczną pozycję, a naturalne krzywizny kręgosłupa powinny układać się w literę S.

Ogromna zaletą obrotowych krzeseł biurowych jest ich duża mobilność. Krzesła mogą obracać się wokół własnej osi, ułatwiając tym samym korzystanie z całej powierzchni biurka. To bardzo wygodne rozwiązanie na przykład dla osób pracujących z kilkoma monitorami. Dzięki możliwości obrotu, unikamy sztywnienia kręgosłupa w trakcie pracy (co ważne zwłaszcza dla osób, które spędzają przy biurku osiem godzin dziennie).

W odróżnieniu od masywnych foteli gabinetowych, krzesła biurowe są mniejsze i lżejsze. Cechą odróżniającą te dwa typy mebli jest również fakt, iż w przypadku krzeseł obrotowych siedzisko (najczęściej piankowe) i oparcie stanowią dwa odrębne elementy, dzięki czemu zyskujemy możliwość regulacji najważniejszych obszarów krzesła.

Dobrze dobrane krzesło obrotowe powinno mieć odpowiednio wyprofilowane oparcie. Oparcie musi składać się z części podtrzymującej okolice lędźwiowo-krzyżowe kręgosłupa oraz być wyposażone w zagłówek chroniący część szyjną. Dzięki pracy na takim krześle zyskujemy prawidłowe podparcie dla kręgosłupa i chronimy plecy przed przeciążeniem.

Aby krzesło biurowe było stabilne, najlepiej by zawierało pięcioramienna podstawę. To do niej mocowane są kółka, dzięki którym zyskujemy jeszcze większą mobilność podczas pracy. Podstawa ramy składająca się z pięciu części zapewnia optymalne rozłożenie ciężaru ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *